Drukte bij de postbedrijven! 

Bestel op tijd!

Het is in deze periode topdrukte bij PostNL. Dit  in aanloop naar de feestdagen, maar ook omdat er meer online gekocht wordt door Corona. Wij doen ons best om al jullie bestellingen op tijd de deur uit te krijgen, maar we blijven afhankelijk van derden. Reken dus op langere levertijden en bestel je kadootjes daarom op tijd.
We willen graag wat punten met jullie delen, wat wellicht helpt de komende tijd. 

 

1: Gewicht en afmetingen

Wanneer PostNL aangeeft dat morgen het pakje bezorgd wordt, dan is dit alleen betrouwbaar, als het gewicht en de afmetingen bij de gegevens staan. Dan weet je namelijk zeker dat het pakje van de kar af is en in het sorteerproces is gekomen. Dit is echt een goede graadmeter. Dus zijn deze gegevens ingevuld? Dan mag je ervan uitgaan dat het pakje ook echt gaat komen die dag.

Hierboven zie je een afbeelding waar je het gewicht en de afmetingen kunt vinden in de tracking

2 Geen 'first in, first out' principe

PostNL werkt niet met 'first in, first out', we krijgen deze opmerking vaker, 'maar ik heb al iets ontvangen wat ik later besteld heb?' PostNL kan soms (op dagen met enorm aanbod) karren met poststukken achterhouden, die dan over de rest van de week verdeeld worden. Er zit dus niet altijd een logica in. Orders die wij op donderdag versturen zijn er soms eerder dan pakjes die wij maandag verstuurd hebben.

3. Grote shops hebben voorrang

"Van 'webwinkel x' heb ik het allang binnen?!" Ook dit is een veelgehoorde vraag. En dit klopt helaas, grote spelers hebben andere afspraken met PostNL. Zij komen er echt tussendoor. Hier kunnen wij niet veel aan doen.

4. Komt goed!

Het komt goed! Na zoveel jaren ervaring kunnen we dat echt wel zeggen. Uiteindelijk wordt dat pakje echt bezorgd, maar we snappen dat het balen is en irritatie geeft, dat vinden wij ook. Je mag altijd je zorgen delen met ons hoor, we kijken graag even met je mee.